Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Poslední MARKETING MEETING z jarní sezony přinesl praktické informace o tom, jak opravdu poznat a pochopit své zákazníky

 Autor: II
Minulý týden proběhl náš MARKETING MEETING: Jak co nejlépe poznat svého zákazníka. Přinášíme vám zajímavé postřehy ze všech šesti přednášek.
24. 6. 2022

Již nyní si můžete koupit videozáznam z této online akce, kde nebyla nouze o informace, které můžete ihned využít i ve své praxi.

Tomáš Cibor (Boomerang Communication)

Jak proniknout do bubliny spotřebitele? Jedná se o pět důležitých kroků: 1) Poznat postoje, hodnoty a zkrátka světonázor vaší cílové skupiny. 2) Poznat skutečné zájmy vašich zákazníků – čím žijí, jaká témata je oslovují. Důležitým vodítkem jsou také známé osobnosti, které sledují. 3) Zájmy nám nic neřeknou o skutečném životním stylu lidí, je nutné sledovat i ten.  4) Poznat, jaká média zákazníci konzumují (zda jde o zpravodajství, bulvár, lifestyle, hobby…) a jak často je sledují, jaký vztah k médiím/sociálním sítím celkově mají. V tomto kontextu je důležité znát důvěryhodnost médií, která cílovka sleduje.

Přemíra informací může být stejně nebezpečná jako jejich nedostatek. Člověk se snadno ztratí, přehlídne důležité informace. Musíme umět pracovat i s velkým množstvím dat.

 

Matez Jindra a Honza Páv (Makevision)

Hodnotný marketingový výzkum můžete provést i s dvacítkou respondentů, například formou rozhovoru. Důležité je nehodnotit výzkum optikou toho, kolik máte respondentů. Ale tím, jak jsou respondenti kvalitní = rozmanití.

Není zapotřebí mít statisícový budget na výzkum. Využívejte vlastní data: obchodní data (nákupy, objednávky), informace od zákaznické podpory, recenze a diskuze na vašem webu, dále návštěvnost webu (např. podklady z Google Analytics). Pokud nic z toho nemáte, můžete se pustit do získávání dat: začněte se bavit se zákazníky, vytvořte si dotazníkový průzkum (například prostřednictvím Survio), zanalyzujte si, co lidé vyhledávají (např. pomocí Marketing Miner), uspořádejte online focus group se zákazníky (pomocníkem může být Nautie), využijte již existující výzkumy (MML, ČSÚ, Atlas Čechů apod.).

 

Martin Peška (Pickerly)

Podle výzkumu pro Českou marketingovou společnost (ČMS) z roku 2022 se 70 % dotazovaných cítí být přesyceno reklamou na internetu. Logicky se tak firmy perou o pozornost s jiným značkami víc než v minulosti. Co fungovalo dřív, už dnes fungovat nemusí.

Lidé jsou pozornější, když mají dobrou náladu. Reklama je efektivnější při cílení na okamžiky, kdy se lidi cítí dobře. Lidé mají nejčastěji dobrou náladu mezi pátkem a nedělí.

 

Vojtěch Prokeš (Behavio Labs)

Silný symbol musí být kromě spojení s potřebami zákazníků také jedinečný pro váš brand (lidé ho nepřiřadí omylem ke konkurenci) a vzbuzovat pozitivní emoce. Odliší vás od konkurence a pomůže budovat spojení potřeba–značka v podvědomí lidí.

 

Radek Hudák (Shoptet)

V roce 2019 byl obrat e-shopů 155 miliard, podíl maloobchodu 13 %, nových e-shopů vzniklo 5 800. Oproti tomu v roce 2021 byl obrat 218 miliard, podíl maloobchodu 17 % a nových e-shopů vzniklo 9 500.

56 % objednávek přes platformu Shoptet se odbaví přes mobilní telefon. Výdejní boxy jsou velmi oblíbené a využívané, zákazníci si obrovsky během covidu na boxy zvykli.

 

Jiří Jón (Ogilvy) a Petr Tomáš (GroupM)

Poslední, nejlepší zážitek, který kdokoli kdekoli zažil, se stává jeho minimálním očekáváním pro všechny další zážitky kdekoli. (Paul Papas)

Nejdůležitější poznatky o Brand Experience: 1) BE bude čím dál tím silnější diferenciátor oproti konkurenci, myslet na něj se vyplácí. 2) Značky se nesmí spoléhat jen na „category benefits“, neporovnávejte se jen v rámci kategorie. 3) Pokud máte experience konzistentní se značkou, ale přitom není unikátní, není unikátní ani vaše značka. 4) Změňte přístup k BE, vytvořte z produktu zážitek či službu nebo vytvořte experience centrum.

Čtěte dále

Kdo byl s námi na Content First 2022?

Voicebot, digitální identita nebo čip v ruce. Mají všechny…

TikTok míří v Česku ke dvěma milionům, už není jen pro děti