Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

E-Business Forum: 15. narozeniny, symbolické vstupné

 Autor: Internet Info
Na E-Business Foru probereme rozmach digitálních tržišť, AI, expanzi, retail media i důležité legislativní změny.
1. 9. 2024

Již 3. října proběhne konference pro všechny e-shopaře, program je rozdělený do dvou sálů Centra současného umění DOX. A to do Sálu E-Business Forum a Sálu retail média. 

Na co se účastníci mohou těšit: 

✔️Retail média 

 ✔️Dopady AI na e-business 

✔️ Rozvoj digitálních tržišť 

✔️ Expanze e-shopů na mezinárodní trhy 

✔️Aktuální legislativní změny 

Kromě přednášek proběhne debata osobností české e-commerce. Tématem bude efektivní řízení e-commerce byznysu a překonání nástrah trhu. Zapojí se Petr Bena z Alza.cz, Tomáš Braverman ze Slevomatu, Soňa Fialková z e-shopu Spokojený pes, Tomáš Vala ze SIKO Koupelny a Martin Wallner z Mixitu. Debatu bude moderovat šéfredaktor webu Lupa.cz David Slížek. 

Důležitou součástí akce je samozřejmě dostatek prostoru pro networking a závěrečná číše vína či sklenka piva.

CO NABÍZÍ LETOŠNÍ PROGRAM 

Autenticita a kreativita jako cesta skrze krize a nové výzvy 

Jak Agátin svět čelí velkým změnám v e-commerce prostředí? Jak reaguje na omezenou spotřebu své cílové skupiny a proměny zákaznického chování? V čem hledat autenticitu svého brandu? Jak ji kreativně nabídnout zákazníkům? Jak uchopit tento benefit, kterého velké platformy nejsou schopny? Kristýna Křížová z hračkářství Agátin svět se podělí o best practices, a představí aktuální vývoj firemních komunikačních a marketingových projektů. 

Využití AI v E-Commerce: Příklady z Notina 

Umělá inteligence se stává stále zásadnějším nástrojem v digitálním světě. Michal Mašika nás během přednášky provede konkrétními příklady, jak umělá inteligence transformuje každodenní provoz v Notinu. Dozvíme se, jak se využívá k optimalizaci procesů, zlepšení zákaznické zkušenosti a zvyšování efektivity. Přednáška vám pomůže pochopit, jak může AI přinést konkurenční výhodu i vašemu podnikání. 

Úspora až 20 % a zároveň více dokončených plateb. Víme, jak na to

Poskytovatel platební brány a platebních terminálů ComGate měsíčně zpracuje miliony transakcí. Kupujícím nabízí možnost zpětné vazby. Postřehů posbírá přes 10 tisíc měsíčně. Díky nim své služby vylepšuje a drobnými krůčky zvedá konverzi. ComGate přispívá k úspěchu klientů větším počtem dokončených objednávek. Jakub Ouhrabka během svého příspěvku představí řešení pro expandující do zahraničí nebo pro e-shopy, na nichž nakupující často platí business kartou. Zaměří se také na e-obchody s nízkou průměrnou hodnotou objednávek, i na ty mega velké, co řeší uživatelský zážitek v košíku. 

Jak si v retail médiích nenechat ujet vlak z pohledu retailera 

Retail média už několik let víří stojatými vodami mediálního mixu. Reklamní zadavatelé touží po prodejně efektivnějších formách reklamy a hlubší datové znalosti svých zákazníků. A jsou za to ochotni platit podstatnou částí svých marketingových rozpočtů. Jak se přizpůsobit tomuto trendu v českých podmínkách? Jaké technologie a formáty zvolit? Čemu se raději vyhnout a jak taková modernizace dokáže ovlivnit váš byznys? Odpovědi nejen na tyto otázky najdete v přednášce Jaroslava Sodomky z komunikační skupiny Publicis Groupe, ta v sobě integruje všechny marketingové disciplíny do jednoho celku. 

Retail Media – snadno a profitabilně 

Retail Media Networks jsou na vzestupu a stále větší část obchodních a marketingových rozpočtů je investováno jejich prostřednictvím. Efektivní využití těchto výdajů a jejich další růst však vyžaduje nejen technologické nástroje. Klíčem k vytěžení příležitostí je zejména porozumění tématu. Jak můžeme využít přesunu spotřebitelů k online obchodování? Jak doručit sdělení značky co nejlépe? Jak oslovit moderního zákazníka? Tyto a další otázky zodpoví Jakub Špryngl ze společnosti Cruxo. 

Jak díky posílení brandu urychlit růst vašeho byznysu 

Jak se strategicky rozhodovat a jak napojit značku na potřeby lidí? Jak si vybrat, na jaké téma se zaměřit v komunikaci? Jak zjistit, jestli komunikace funguje a co si o mojí značce lidé doopravdy myslí? Vojtěch Prokeš z Behavio Labs nám na tyto dotazy odpoví během své přednášky. Představí nám také extra datovou case study, kde si rozebereme konkrétní e-commerce značky, které díky dobré práci s brandem rostou. 

Dark (deceptive) patterny a další regulace z EU 

Vyhrávají A/B testy a jdou vám na ruku, pokud preferujete marketing zaměřený jen na čísla. Řeč je o dark (deceptive) patterns. Online jimi doslova přetéká a každý den vás ovlivňují také v reálném světě. EU na to reaguje a přichází s řadou ambiciózních předpisů. Karel Navrátil z advokátní kanceláře Svoboda Koubková advokáti pro účastníky #EBF překlopí pravidla (nejen z EU předpisů) do konkrétních příkladů. Ukážeme si, kde jsou limity již nyní využívaných dark patternů a co očekávat s rozvojem AR/VR/MR, gamifikace v e-commerce a nástupem AI. 

Další přednášky ve zkratce 

Ovečkárna – Zabalíme Evropu do ovčí vlny: Které země jsou pro e-shop zajímavé, jak se vybírají a jak se na stávajících trzích daří? Ondřej Machala dále představí důležitost profitability jednotlivých trhů a jak se počítá, marketing, cenotvorbu a produktovou skladbu jednotlivých trhů. 

Právní peklo na čtyři: TEMU: Agresivní reklamní kampaně probouzí obavy u mnoha místních provozovatelů e-shopů. Temu přináší neuvěřitelně nízké ceny, které svádějí zákazníky k opakovaným nákupům a k přehlížení kvality. Jaká je skutečná cena těchto levných nákupů? 

Klienti versus agentury: Harmonie nebo válka? Nekonečná diskuze o vztahu mezi agenturou a klientem. Může být harmonický? Je to vůbec možné? Nebo je to nemožné? O poznatky z praxe se podělí Jan Gemrich z Foodory. 

Cílíte na e-commerce trh? Inspirujte se novými možnostmi použití B2B dat: Načerpejte díky Martinovi Ondášovi nápady z české B2B datové platformy BizMachine na to, jak nejlépe využít detailní data o e-shopech na středoevropském trhu, když cílíte své kampaně. 

Jak zvládnout na zákaznické péči čtyřnásobný nárůst objednávek ve vánoční sezóně: V předvánoční sezóně řada e-shopů řeší násobný nárůst poptávek. S tím souvisí i výrazný lednový nárůst vratek. To klade na zákaznický servis e-shopů obrovský nápor. Juraj Harkabuzík ze společnosti Customer Hero nám ukáže, jak vše hravě překonat. Jak na úspěšné retail media kampaně v Česku Michal Slávik a Avetis Švamberk ze společnosti Transact nám ve společné přednášce ukáží, jak zvýšit prodeje v rámci retail media platforem. 

Na webu najdete kompletní anotace přednášek, medailonky našich řečníků a řečnic a samozřejmě také registrační formulář. Akce proběhne už 3. října v Centru současného umění DOX.

Čtěte dále

Naše podzimní akce mají pro každého něco

Nominujte své oblíbené internetové projekty do ankety…

Jak se vyrovnat s příchodem nových platforem, technologií…