Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Růst e-commerce kopíroval vlny covidu, říká šéf Heureky

 Autor: SP
Růst e-commerce v minulém i letošním roce kopíroval koronavirové vlny, se kterými bylo spojené uzavírání obchodů, upozornil Tomáš Braverman, šéf Heureka.cz.
27. 5. 2021

Podobně jako při první vlně v loňském roce reagovali čeští spotřebitelé i ohledně platebních metod a odvrátili se od své oblíbené dobírky. Už při druhé podzimní vlně nicméně “byli imunní” a dobírka získala zpět své výhradní postavení, které si drží dodnes. I to zaznělo na včerejším E-Business Foru, které se netradičně uskutečnilo online.

Co se dozvíte v článku

E-Business Forum 2021 tradičně zahájil šéf Heureka.cz Tomáš Braverman s příznačným tématem E-commerce v době koronakrize. Hned na začátku Braverman ukázal, jak vývoj e-commerce loni a letos prakticky kopíroval epidemické vlny a s nimi spojená opatření, samozřejmě pak hlavně uzavírku kamenných obchodů. Loni na jaře, podobně jako u samotné epidemie, šlo v porovnání s podzimem a letošním březnem a dubnem jen o “vlnku”. Oproti tomu v listopadu 2020 a březnu 2021 vzrostla e-commerce meziročně skoro dvojnásobně.

Autor: Heureka.cz, podle licence: Rights Managed

Bez zajímavosti nebyl ani vývoj podílu nejoblíbenějších platebních metod. Jak upozornil Braverman, také zde lidé loni při první vlně zareagovali a od tradiční dobírky se odklonili k platbě kartou online, která v květnu loňského roku měla dokonce 50% podíl (dobírka se propadla na 15 %). Postupně se však začali spotřebitelé k dobírce vracet a od října 2020 je dobírka opět dominantní platbou, i když už jen těsně nad platbou kartou online. Nic na tom nezměnily ani další dvě velké epidemické vlny.

Také jednotlivé segmenty e-commerce většinově kopírovaly uzavření obchodů, ale našly se i výjimky. Například doplňky auto moto nebo hobby segment se loni na jaře propadl. V prosinci se zase propadl segment kosmetiky a zdraví. Velký vzestup zaznamenaly ve všech vlnách sice sexuální a erotické pomůcky, jak ale podotkl Tomáš Braverman, na jaře hrály prim v tomto segmentu především dezinfekční prostředky na sexuální pomůcky, jelikož šlo o nedostatkové zboží. V prvním kvartále letošního roku zase nejvíce rostla jízdní kola a chytré hodinky.

Co se týče výhledu pro letošní rok, Tomáš Braverman očekává, že e-shopy nečeká lehký rok. Loni totiž e-commerce značně akcelerovala a kamenný retail si zřejmě část svých tržeb letos ukrojí zpět.

Celý článek si můžete přečíst na serveru Podnikatel.cz

Čtěte dále

Říká se, že peníze jsou až na prvním místě. Pro ty firemní…

Jaký potenciál má Clubhouse pro byznys?

Nástroje v marketingu ve videozkratce. Podívejte se