TikTok už v Česku patří mezi největší a nejrozšířenější sociální sítě a zároveň je to u nás nejdynamičtěji rostoucí sociální síť. Počet uživatelů totiž meziročně navýšila o polovinu, uvedl Vítězslav Klement z GroupM na čtvrteční konferenci MARKETING MEETING. Na TikToku je podle dostupných údajů až 1,9 mil. Čechů (údaj vycházející z reklamní platformy TikToku, podle jiných údajů je to cca 1,7 mil.). Co do velikosti se tak blíží LinkedIn. Na Facebooku je v Česku 5 mil. uživatelů a na Instagramu cca 4 mil. českých uživatelů. „TikTok už není sítí jen pro děti, to je mýtus,“ uvedl Vítězslav Klement. Většinu zde tvoří uživatelé ve věku 18–24 let. Ve věkové skupině 35–44 let je na TikToku přes 192 tisíc lidí a ve skupině 45–54 let 85 tisíc. Mírně vyšší zastoupení mají na této sociální síti ženy (54 %). Značky by se proto měly snažit o svou přítomnost na TikToku, uspět přitom mohou i ty, jejichž aktivity nejsou na první pohled spojeny s převažujícím publikem této sociální sítě – např. UOL Účetnictví.
Videa je ale nutné přizpůsobit chování uživatelů TikToku, mezi kterými stále – i přes výše uvedené – převládají zástupci generace Z. Je to zhruba 1 mil. lidí ve věku 18–24 let (60 %), přiblížil Vít Janda, CEO TikTokuj.cz. Zadavatelé by si měli uvědomit, že průměrná doba zhlédnutí videa je jen několik vteřin a že mají zhruba 2 vteřiny na to, aby zaujmuli. Pro generaci Z je také důležité to, jaké hodnoty značky sdílejí a zda tyto hodnoty rezonují u spotřebitelů. Videa by měla být autentická, jejich sledování je často organické, uživatelům se nabízejí podle jejich zájmů. V Česku na TikToku vznikne měsíčně 7,5 mil. videí.
Celý článek si můžete přečíst na serveru MediaGuru.