Menu Zavřít

Blog

Pořádáme odborné akce od školení až po velké celodenní konference. Online i offline. Podívejte se na ně.

Tomáš Braverman (Heureka.cz): Chceme českým e-shopům pomáhat s expanzí do ciziny

Češi jsou v e-commerce velmi úspěšní, i proto tu existuje přes 43 tisíc e-shopů, říká Tomáš Braverman, šéf největšího českého srovnávače cen Heureka.cz.
31. 1. 2019

„Loni se e-commerce scéně dařilo velmi dobře. Meziročně rostla o 17 procent. Celkově se prodalo online zboží asi za 135 miliard korun,“ říká Tomáš Braverman. „Je to asi deset procent z celkového objemu zboží prodaného v České republice, takže je kam dál růst,“ dodává.

Podle něj má tak Česko v online nakupování náskok i proti většině evropských států.

Statistiky Heureky za loňský rok ukazují, že v České republice existovalo kolem 43,5 tisíc e-shopů. „A pořád další vznikají. Rozdělil bych je na tři typy. První jsou to ty malé lokální e-shopy, které nahrazují drobné provozovny, ale díky novým formám marketingu mají šanci uspět. Pak do online vstupují klasické retaily typu Lidl nebo Zara. A do třetice vznikají e-shopy s unikátními produkty,“ konstatuje Braverman.

Videorozhovor si můžete pustit zde:

Superstar mezi zbožím prodávaným online jsou podle něj nyní především potraviny (mluvili jsme o tom třeba i s Tomášem Čuprem ze společnosti Rohlík.cz). Velmi rychle se rozvíjí i nakupování léků přes internet. A online se začínají víc prodávat třeba i automobily. „Definitivní nákup auta sice probíhá pořád ještě offline, ale tomu předchází fáze hledání vhodného auta pomocí online,“ podotýká. I Heureka nyní nabízí už asi 7 tisíc aut od 170 dealerů.

Celý článek si můžete přečíst na serveru Lupa.cz

Čtěte dále

9 důvodů, proč dorazit na Internet Advertising Conference…

Jak bude vypadat SEO v roce 2019? Odborníci radí, čemu…

Daně, daně a zase ty daně